Kaimyninės šalys

Latvija: trumpas pabėgimas pas kaimynus (2021, rgpj.)

Trumpų atostogų planas – Latvija.. tikslas pajūris.. bet šį kartą į pajūrį pro aplink..:)

Pirma stotelė dar Lietuvoje 🇱🇹, jau seniai planuoti aplankyti Biržai.. pasitiko su lietumi.. tad ilgiausias Lietuvoje medinis tiltas per ežerą pranyko apniukusioje dienoje ir nepadarė įspūdžio..

Tačiau atvykus prie Kirkilų apžvalgos bokšto, debesys kiek prasisklaidė ir.. tai be jokios abejonės viena iš geriausiai įrengtų apžvalgos vietų Lietuvoje ..:)

Sužavėjo viskas – pats bokštas, tai kaip įrengtos apžvalgos vietos jame, nuo viršaus atsiveriantys vaizdai į Kirkilų karstinių ežerėlių labirintus, aplink įrengti pasivaikščiojimo takai, poilsio vietos.. tikrai vien dėl šios vietos verta sukti pro Biržus ar tiesiog čia atvykti.. 😉

Pasižvalgius ir vėl įsigijus, išgerti kavos ir suvalgyti po desertą užsukome į jaukią “Biržų duonos” parduotuvėlę..:)

Tik kirtus sieną lietus liovėsi, Latvija pasitiko draugiškai ir tai žinoma praskaidrino nuotaiką 😉 nenorėjome labai ilgų važiavimų per vieną dieną, tad pirmas tikslas Latvijoje vos už 1.5 val nuo Biržų – Koknesės pilis, plaukimas Dauguva ir Kalnavoti kempingo namukas nakvynei ant Dauguvos kranto.

Atvykę į Koknesę kiek pasižvalgome aplink pilį iš sausumos ir jau skubame į Liktendarzs, nuo kur kas dvi valandas plaukia laivai į maždaug valandos maršrutą aplink pilį. Spėjame į paskutinį, 18’os valandos plaukimą. Alternatyva tam, šalia pilies nuomojami vandens dviračiai, kuriais ramiai, savo tempu taip pat galima apžiūrėti pilies griuvėsius iš vandens iš pasidairyti aplinkui.

Koknesės pilis
Laive

Laive, plaukimo metu pasakojama matyt pilies ir šios vietos istorija ir dar kažkas. Deja pasakojimas latviškai, tad..:) Kapitonas kalba rusiškai, atsiprašo, kad tik kelios dienos dirba čia, tad daug mums papasakoti negali.. bet esmė, kad ta vieta, kuria plaukiama yra dirbtinai išplatėjusi dėl netoliese pastatytos hidroelektrinės. Kadaise Dauguva čia buvo siauresnė, aukštais krantais.. vanduo užliejo sodybas, kalvas.. laivo kapitonas įdėmiai stebi gylio rodmenis ekrane – jie svyruoja nuo 30+ iki vos 2 metrų, kurie laivui jau pavojingi.. upės srovė čia rami, tad individualus pasiplaukiojimas vandens dviračiais geru oru turėtų būti maloni pramoga.

Turint laiko ir noro galima pasivaikščioti ir po Liktendarzs. Mes ten visko neapžiūrėjome, bet tai parkas įrengtas Dauguvos saloje kovoms už Latvijos laisvę atminti. Liktendarzs išvertus į LT kalbą būtų likimo sodas, nes darzs latviskai, mūsiškai sodas:) yra ekspozicijų, įdomi apžvalgos aikštelė ir tt. O mes sukame link nakvynės vietos – kempings Kalnavoti.

Kalnavoti kempingo namukai. Paprasti, bet švarūs, tvarkingi, viduje pakankamai erdvu keturiems. miegamasis atskiras su dviem dviaukštėm lovom, kurių viena plati, dvivietė, tad miegoti tikrai patogu. O pagrindinis privalumas – Dauguva ramiai srovenanti priešais terasą.
Dauguva vakare..
ir iš ryto.. gera buvo paplaukioti, vanduo upėje šltesnis nei oras, bet ryte maloniai atgaivino ..:)

Antros dienos planas – pro Siguldą, pajūriu iki Rygos, vakaras Rygoje ir nakvynė butuke šalia artdeco Rygos rajono.

Siguldoje nieko įdomaus nenuveikėm. Plane buvo apžiūrėti Sigudos pilį (apžiūrėjom) ir išbandyti Sigulda adventures pramogą – skrydį lynu per upę ir/ar persikėlimą kabina.. skrydį reik užsirezervuoti iš anksto arba laukti kelias valandas.. tad tai liko neišbandyta.. bet pažiūrėję iš šono nusprendėme, kad ir nelabai verta – kaina dviems skrendant kartu 99 eur, bet pats skrydis neatrodo toks smagus (trumpokas ir lėtokas) kaip matyti kitur, pvz Vokietijoje. O kabina, dalis mūsų kompanijos persikėlė.. gražu iš viršaus, bet tik tiek..:)

Siguldos pilyje;)
Kabina per Gaują

Vakare, pasivaikščioję po Rygos senamiestį nutarėm prisėsti įdomiai atrodančioje Kuba caffe šalia katedros. Kubietiški kokteiliai gėrėsi skaniai, malonus aptarnavimas, šauni vieta..;)

Jei galima pasižvalgyti nuo viršaus, aš tokios progos nepraleidžiu;) Rygoje tokios vietos kelios, mes pasirenkame St. Peter bažnyčios bokštą. Palipti reikia tik pora aukštų, toliau užkelia liftas. Viršuje atvira apžvalgos aikštelė, vaizdas puikus, kaina suaugusiam 9 eur.

Ryga

Sekančios pora naktų kempinge prie jūros. Planavome apsistoti jau pažįstamam, jaukiam kempinge prie Mikeltornis, kur iki jūros per pušyną penkios min. Deja oro prognozės žadėjo lietų.. tad ieškome kažko po stogu.. prie įlankos apsistoti nesinori, norisi už Kolkos rago, prie jūros, o ten nakvynių pasirinkimas negausus, o kas yra normaliau atrodančio, užsakyta.. galiausiai randame laisvą namuką Mazribes Kaleji kempinge. Vieta normali – iki jūros 10 min pėsčiomis, namukas su minivirtuvėle, tualetu, dušu, dvi dviaukštės lovos, lauke miniterasytė stalas, suolai. Šalia parduotuvė.

Žinoma aplankėm Kolkas rags.. čia labai gražu, kaip visada;)

Kolkas rags
Nuo Kolkos apžvalgos bokšto

Kolkoje išbandėme dvi valgymo vietas – Zirinis Kolkos miestuke ir Divjūriņas šalia pagrindinio Kokos rags parkingo. Abi vietos nenuvylė, maistas parastas bet skanus 😉

Saulei leidžiantis..
Jūra visada gražu

O šios kelionės “vyšnia ant torto”, super nuostabus pažintinis takas per pelkes Kemerų nacionaliniam parke, visai netoli Jūrmalos. Google paprašėme atvesti į Parking In The Ķemeri National Park (Swamps). Ilgasis tako ratas 3,4 km, jį apėjome per 1,5 val su sustojimu piknikui, pasižvalgymu nuo bokšto.. nuostabi vieta, labai labai verta užsukti jei patinka gamta.

Ilgo/trumpo (1.5 km) tako pasirinkimas. Tikrai verta rinktis ilgąjį, apžvalgos bokštas jame.

Ir nuo ten jau tiesiai namo..:)

Nors pabėgimas buvo trumpas, ir ne į kokią ypatingą šalį, o kai kurios vietos lankytos jau ne pirmą ir net ne antrą kartą, kelionė pavyko..:) pavyko atitrūkti nuo darbų ir namų rutinos, be to pažinta naujų vietų. Tikrai labai patiko Biržų bokštas ir Kemerų pažintinis takas.. taip pat malonus vakaras ir rytas buvo prie Koknesės šalia Dauguvos.. O Rygoje patiko pasisėdėjimas Kubietiškoje aplinkoje.. 😉 o jūra gerai visada..:) tik prie jos ilgai nesiguli.. ir nesisėdi 😌