Kaimyninės šalys

Čiut čiut Estijos (Tartu, Viljandi, Pärnu.., 2020 m. vasaris)

Atsiradus poreikiui aplankyti kolegas Tartu universitete, kone ekspromtu susidėliojo dviejų nakvynių išvyka į Estiją. Nors iki Tartu yra ir skrydžiai, ir važiuoja Lux Express autobusai, pigiausia, patogiausia ir, ko gero greičiausia, vykti automobiliu. Nuo Vilniaus tai apie 6,5 val kelio. Išvykę gerokai po pietų, vėlų vakarą įsikūrėme labai jaukiai įrengtame AirBnb butuke šalia bohemiško Aparaaditehas komplekso. Šis kompleksas įsukūręs buvusios gamyklos teritorijoje, jame kavinės, parduotuvėlės, studijos ir tt. Butas, jauki stilinga studija, ko gero geriausias iš mūsų iki šiol bandytų AirBnb. Su puikiai įrengta virtuve, jaukia svetaine ir miegamuoju antresolėje. Jei norisi daugiau šilumos ar romantikos galima pasikurti krosnį, malkų priruošta, šaldiklyje – svečiams palikta pačių rinktų uogų, o spintelėje – pačių rinktų žolių arbatoms 😉

Centriniai Universiteto rūmai

Tartu, antras pagal dydį Estijoje, universitetinis miestas, kuriame apie 100 k nuolatinių gyventojų ir apie 20 k studentų. Tartu universitetas seniausias Estijoje, nedaug jaunesnis nei mūsiškis Vilniuje. Apie mokslo ir studentų svarbą šiam miestui, byloja puošnūs centriniai universiteto rūmai.

Rotušė ir skulptūra-fontanas

Bet, ypač, besibučiuojančių studentų skulptūra istoriniame Tartu centre, Rotušės aikštėje.

Miestas žavus, tvarkingas. Ypač sužavėjp išsaugoti ir išpuoselėti net du senų medinių namų kvartalai. Viename tokiame mediniame name ir gyvenome. Senamiestyje daug jaukių detalių, įdomių skulptūrų … Tikrai jaučiasi, kad čia karaliauja laisva, jaunatviška dvasia:)

Žavus, smalsus žvilgsnis ..;) kas sužymėta ant skulptūros šono geriau nežiūrėti, tai žavesį iš karto sumažina.. t.y. sumažina žavesį ne gyvūnu, bet žmogumi.. na ši skulptūra šalia įėjimo į centrinę turgavietę.
Buvusi didinga katedra kažkada, karų metu, sugriauta, dalis atstatyta ir ten įrengtas universiteto muziejus. Tačiau žaviausia ši neatstatytoji dalis – išlikę sienų fragmentai, kolonos, arkos leidžia įsijungti vaizduotei, ypač vaikštinėjant čia prietemoje;)
Meno muziejus įsikūręs pakrypusiame pastate. Tuo metu kai lankėmės, čia vyko “Erotikos ir mistikos” paroda, ji ir patraukė užsukti į vidų. Eksponuojami pagrinde estų menininkų įvairių laikotarpių kūriniai. Daug dar niekur nerodytų darbų iš sovietinių laikų, kai ir mistika, ir erotika buvo tabu;)

Virš pastatų iškyla senos gotikinės bažnyčios (Jaani kirik) bokštas. Man imponuoja jos minimalistinis stilius – sienos, suolai, paprastas altorius ir kelios žvakės, tai visas interjeras. Jokių auksų, kaspinų, o atrodo ir juntasi didingai.. Na ir žinoma bokštas, jei tik yra galimybė užlipti viršun, negaliu jos praleisti..;)

Jaani kirik , Tartu
Laipteliai į bokštą.
Miestas nuo bažnyčios bokšto apžvalgos aikštelės. Tiesa aikštelė uždara, tenka dairytis pro langus 🙂
Laiptai link bokšto apžvalgos aikštelės

Po darbų ir pasižvalgymo Tartu, sekančią dieną, kelionei namo renkamės kelią šiek tiek aplink – sukame link Estijos pajūrio kurorto Pärnu, pakeliui sustojame romantiškame Viljandi.

Viljandi – nedidukas miestelis pietinėje Estojoje. Jame tikrai rekomenduoju sustoti pasižvalgyti važiuojant pro šalį. Ant kelių kalvų išsidėstę senos, Livonijos ordino laikų, pilies griuvėsiai, nuo čia atsiveria puikus vaizdas į ežerą ir tolius.. kalvos ir vaizdai primena mūsų Kernavę. Vasarą šioje vietoje vyksta ne vienas muzikos festivalis.

Šv. Jono bažnyčia, Viljandi. Rašoma, kad joje šiuo metu vyskta koncertai,
Livonijos orrdino pilies griuvėsiai.

Jaukus Viljandi senamiestis

Sušilti ir užkąsti yra kur net žiemą. Priešpiečiai, čia įsikūrusio prabangiai atrodančio viešbučio kavinukėje:) įdomu, kad viešbučio restorane nemažai svečių – vieni įnikę į kompiuterius, kiti bendrauja.. Įdomu kaip miestelis juos pritraukia 😉
Už miestelio klestėjimą ačiū reikia sakyti iki karo dirbusiam ir daug jo labui nuveikusiam merui August Maramaa. Čia skulptūra jam ir jo draugui:)

Toliau mūsų kelias veda link Pärnu. Tai nemažas (ketvirtas pagal gyventojų skaičių Estijoje), net ir žiemos metu gana gyvas pajūrio miestas – uostas. Tvarkingos, jaukios, akmenimis grįstos senosios miesto dalies gatvelės vasarą turbūt užsipildo poilsiautojais..

Parnu rotušė

Estiškas pajūrys ilgai užsibūti netraukė.:) nors gamta graži, tamsus dangus ir nedraugiškas vėjas, vertė gūžtis, ir, trumpai apsidairius, grįžti į šiltą automobilį..:)

Nuo apžvalgos bokštelio Kabli vietovėje šiek tiek pavažiavus pajūriu nuo Parnu, Rygos kryptimi. Čia, netoliese, daug takų ir bokštelių, aikštelių pakščių stebejimui, miške įsikūręs ir gamtos pažinimo centras.

Užtat Latvija pasitiko saule ir nuostabiais vaizdais nuo Balta kāpā skardžio;) va čia, įsitaisius ant saulytės buvo gera užkąsti ir nesinorėjo niekur skubėti tik mėgautis žieminės saulės skleidžiama šiluma ir vaizdu..:)

Nuo Baltosios kopos būtų buvę puiku palydėti saulę, bet iki namų 5 val kelio, tad grožimės saulėlydžiu pro automobilio langą ir džiaugiamės trumpu pabėgimu pas kaimynus;)

Šią dieną, “nuo durų” Tartu, “iki durų” namuose, su visais sustojimais, užtrukome lygiai 12 valandų. Viso, pirmyn-atgal pravažiuota apie 1200 km, pažintos bent kelios naujos vietos.. buvo verta;)