Vietnamas

Gyvenimas ant vandens Lan Ha įlankoje (Lan Ha Bay). Vietnamas, 2019 gruodis.

Viena iš žymiausių lankytinų šiaurės Vietnamo vietų yra Halong Bay. Tai įlanka garsėjanti daugybe iš vandens kyšančių vaizdingų kalkakmenio uolų. Deja, pastaraisiais metais pritraukianti begales turistų. Populiariausias būdas pasigrožėti šia įlanka plaukti į dienos, dviejų ar trijų dienų kruizus.

Mums šis būdas nepasirodė patrauklus ir dėl ypač didelio populiarumo, ir dėl atsiliepimų, kad gamtą užgožia laivai, žmonės, šiukšlės, ir dėl kainų. Kokybiškas kruizas kainuoja brangiai, o nekokybiškas…. Ieškant alternatyvų dėmesį patraukė šalia esanti Lan Ha Bay. Tai įlanka rytinėje Cat Ba salos pusėje. Dairantis ką butų galima nuveikti čia, suviliojo Airbnb siūloma nakvyne namuose ant vandens.. Dabar jau aišku, kad tai buvo puikus pasirinkimas.

Namas, kuriame apsistojome
Šiuose namuose viso aštuoni kambariai, va tokio dydžio – lova, kabykla ir šiek tiek vietos šalia;) nėra karšto vandens, TV, WIFI ir kai kurių kitų įprastų patogumų. Kai visi sugrįžta, žmonių susirenka gan daug. Bet dauguma įdomūs, draugiški, smagu pabendrauti. Nors daugiausia sutikome vokiečių porų, čia susipažinome su lietuviais Andriumi ir Iveta:)
Vaizdai aplink
Bendri pusryčiai. Čia stiklo makaronai su įvairiomis daržovėmis ir riešutais. Atrodo gal keistai, bet tikrai skanu;)
Vakarienės prie bendro stalo. Prisiragavome čia pat pagauto įvairaus jūros maisto – moliuskų, kalmarų, žuvų, vėžiagyvių.
Kava “trys viename” niekad nebuvo tokia skani.. na kitokios čia ir nebuvo;)

Viena iš ypač įdomių buvimo čia patirčių, pažintis su vietinių žmonių gyvenimu. Daugiau turistus priimančių namų čia nėra. Visur kitur gyvena žvejų šeimos. Internete paskaičiau, kad šis Lan Ha Bay žvejų kaimas yra didžiausias Azijoje. Teigiama, kad žmonės šiose vietose gyvena ir panašiai verčiasi jau kelis tūkstantmečius. Šiuo metu žvejai ir jų šeimos sunkiai dirbdami prasimaitina iš to ką duoda jūra. Specialiuose krepšiuose augina moliuskus, tinklais gaudo žuvis ir vėžiagyvius. Tiesa ši jų veikla gerokai pakenkė natūraliai įlankos florai ir faunai. Išnyko koralai, dauguma žuvų:(

Žvejų “sodyba”

Specializuoti laivai-parduotuvės atplaukia į vietą:) vieni atgabena daržoves, kiti bakalėjos prekių, alaus. Į namą, kuriame apsistojome savo laimikį atveža žvejai:) naudinga abiems pusėms:)

Surenkamos šiukšlės, vyksta rūšiavimas 🙂
Kartu su žmonėmis gyvena šunys, katės.. po vandeniu, tinklų aptvaruose auginami kiti “naminiai gyvūnai” – žuvys, kalmarai:)
Pirmąjį vakarą išplaukėm kajakais palydėti saulės.

Antrąją dieną, valgant pusryčius svarstėme ką dieną veikti. Viena iš galimybių – imti kajaką (jie, kaip ir pusryčiai, įskaičiuoti į nakvynes kainą). Tačiau namų šeimininkas pasiūlė pasidaryti turą su vietiniu laivuku sampan. Kuris juda žymiai greičiau nei kajakas, gali nuvežti žymiai toliau, kartu traukti kajakus. Tad nuvykus su sampan į gražią vietą, galima kajakinti aplink ir mėgautis be daug jėgų įdėtų į irklavimą;) be to sampan vairininkas puikiai pažįsta tiek apylinkes, tiek turistus. Žino kur nuvežti, kiek laiko palaukti ir tt. Kartais puiku nesukti galvos;) Visos dienos turo kaina 36 eur. Jei plaukia šeši žmones, gaunasi tikrai nebrangu:)

Taigi leidžiamės į turą. Ko gero tai buvo puikiausia šio apsistojimo dalis. Sampan vežiojo po puikias vietas, nuplaukėm net iki atokių Halong Bay vietų kur žmonių dar mažai, o vaizdai nepakartojami.

Už mūsų sampan laivukas

Nors diena buvo daugiausiai apniukusi, tai netrukdė mėgautis vaizdais. Deja telefoninės foto neatsispindi nė dalies to grožio ir jausmo..

Kad patekti į šią uždarą lagūną reikėjo praplaukti netrumpą tunelį (išplaukimas matosi foto). Pati lagūna pakerėjo savo grožiu ir ramybe. Negana to, staiga visų dėmesį patraukė nuo medžio ant medžio šokinėjančios ilgauodegės beždžionės lango (ar langur). Viso susirinko penkių beždžionių grupelė. Čia foto visi baidarininkai jas stebi. Aplink tylu tylu, kad neišbaidyti gyvūnų kuo ilgiau;) kitus turistus atlydėję gidas pasakė, kad lankosi čia jau 600-tajį kartą, tačiau lango mato tik 29-ajį. Taigi, mums nusišypsojo sėkmė jas pamatyti;)

Naktinė atrakcija – šviečiantis planktonas. Išjungus visas šviesas ir kelias minutes luktelėjus vanduo vos sujudintas ima švytėti. Sunku patikėti tuo ką matai. Namo šeimininkas pasakojo, kad kai kuriuos jo svečius šis vaizdas taip pakeri, kad jie iki pat ryto teliuškuoja vandenį ir stebi švytėjimą.

Po antrosios nakvynės ir pusryčių jau ruošiamės į krantą. Nepaisant to, kad gražu ir įdomu, dviejų naktų čia tikrai gana. Nėra kur išeiti pasivaikščioti, tad veiklos ima trūkti:) be to vėjas įsismarkavo, visai vėsu. Sampan pargabena į Ben beo uostelį. Iš jo su taksi keliaujam į Cat Ba miestelį, tokiu pačiu pavadinimu kaip ir sala. Nors miestelis laikomas kurortiniu, na bent jau turistų infrastruktūra jame dominuoja, mūsų akimis jis visai nejaukus.. gerai, kad nekilo mintis čia apsistoti ir iš jo plaukti į turus. Iki naktinio miegamo autobuso, kuriuo planuojame vykti į kalnus šiaurėje (Ha Giang miestą) dar kelios valandos. Jas išnaudojame pirmam gyvenime važiavimui motoroleriais. Ne pirma nuomos vieta sutiko mums, be patirties, juos duoti:) bet vieni davė, automatinius;) trumpai pamokino, pradžioje buvo baisu, bet greit pavyko suprasti kas- kaip 🙂 per pora valandų apsukome kone 40 km ratą.