Kaimyninės šalys,  Mūsų Lietuva

Pietų Lietuva ir gabaliukas Lenkijos (2019 liepa)

Vienos ilgos vasaros dienos kelionė: Vilnius – Stančikų tiltai Lenkijoje – Trijų valstybių susikirtimo taškas – Vištytis – Žuvintas – Meteliai – Dusia – Alytus – Vilnius. Ne vienoje iš vietų būtų galima sustoti ir pasilikti bent dienai, o mes šį kartą tik stabtelėjome trumpam..

Stanzcyky

Išvykstant navigaciją nustatome link tolimiausio kelionės taško – Stančikų tiltų (Stanzcyky) šiaurės rytų Lenkijoje, netoli Lenkijos, Lietuvos ir Kalinigrado srities sienų sandūros. Iki jų nuo mūsų namų nepilnai 3 valandos kelio, bet nuotaika atostoginė, yra ką pasikalbėti, tad kelias neprailgsta. Norint patekti ant tiltų ir po jais reiks susimokėti po 8 zlotus/suaugusiam žmogui. Zlotų reiktų turėti iš anksto:)

Šie tiltai, tiksliau viadukai, techninis-architektūrinis objektas pradėtas statyti, pabaigtas ir naudotas XX a. pradžioje ir viduryje. Objektas su įdomia istorija, man patiko šių tiltų istorijos aprašymas čia.

Stančikų tiltai, Lenkija.

Sekanti trumpa stotelė – vieta kur susieina Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos, tiksliau Kaliningrado srities sienos. Tiesiog gražiai sutvarkyta vieta, įrengta stovėjimo aikštelė, informaciniai stendai ir takas, vietoje – stulpelis su užrašais ir sienų ribos – spygliuotos tvoros su Rusija ir nieko su Lenkija. Savaime kaip ir nieko įdomaus, tačiau puiki vieta ir proga trumpam stabtelėti ir susimąstyti kokie santykiai gali būti tarp kaimynų:)

Vištytis

Važiuojant link Vištyčio miestelio, palei Vištyčio ežerą dairėmės vietos kur užkąsti. Maisto turėjome savo, tereikėjo gražios vietos. Akis užkliuvo už nuorodos “Kempingas “Pušelė” ir Muziejus “Metalo fantazija”, užsukome. Įėjimas į kempingo teritoriją ir tuo pačiu  muziejų – 2 eur/žmogui. Tikrai negaila – atsiveria plati nuostabaus ežero pakrantė, ant kranto kavinukė. Kaip pasitikęs žmogus pasakė, kad yra kavinukė, iš karto pagalvojau, kad labai norėčiau bulvinių blynų:) Ateiname, o ten dienos meniu – bulviniai blynai:)) pasisekė:) Papietavome terasoje ant kranto.

Ir pasileidome žvalgytis po muziejų, kuris yra neribotos žmogaus fantazijos pavyzdys.. sužinojome, kad daugiau nei 800 eksponatų, sukūrė vienas žmogus. Čia yra visko – nuo mažyčių paprastų figūrėlių (jos man labiausiai ir patiko, gal dėl minimalistinio paprastumo):

Iki sudėtingesnių mažų ir didelių kūrinių:

Yra net “Saugusiųjų zona”, pasislėpusi už šaldytuvo durelių. Užrašas ant šaldytuvo įspėja “Atidaryti tik suaugusiems”:)

Čia taip pat įrengtas “Baltų kalnelis” su baltiška simbolika ir ąžuolinėmis senųjų baltų dievų skulptūromis.

Vištytis, tolumoje Rusija.

Žuvintas

Prie Žuvinto “Lankytojų centro” tylu ramu. Darbuotojų nesimato, lankytojų, be mūsų, nulis. Matyt ne sezonas paukščių stebėtojams. Keliaujame mediniu taku į ežerą, link apžvalgos bokštelio nendryne. Užrašas ant tako įspėja, kad juo vaikščioti nerekomenduojama, takas avarinės būklės. Nieko labai avariško nėra – kai kurios lentelės juda, kai kurių nėra, kai kur nėra turėklo, bet iš esmės – eiti saugu. Palipame į bokštelį – tyla, ramybė, kur ne kur paukščiai, kur ne kur tik jų balsai. Graži, įdomi vieta.

Susitikimas ant tako, neatsilaikiau nepabendravusi:)

Meteliai

Apžvalgos bokštas Meteliuose, nuo jo matosi Metelių ir (prasčiau) Dusios ežerai.

Metelių apžvalgos bokštas
Metelių ežeras, vaizdas nuo bokšto
Metelių ež.

Jaukus Metelių miestelis

Metelių bažnyčia

“Sodybos vartų sargė”:)

Dusios ežeras

Vieta kur norisi likti.. Dusios ežeras, dar vadinamas Dzūkų jūra.. bangų teškenimas į krantą užburia ir nenori paleisti, stabtelėjome čia ir jau gailiuosi kad neturime palapinės, būtų puiku pasilikti bent vienai nakčiai. Bus vieta kur norėsis greit vėl sugrįžti, jau pasiruošus pabūti..:) O norint pabūti, pasiruošimo reiks, nes kiek matėsi palei ežerą vien ženklai “privati zona”.. Radau, kad “Apgyvendinimo (ir stovyklaviečių) vietų kontaktus su aprašymais galite rasti Lazdijų turizmo informacinio centro tinklalapyje

Dar stabtelėjome prie “Kryžių koplyčios” ant Dusios kranto:

O saulę palydėti spėjome nuo aukščiausio Lietuvoje pėsčiųjų ir dviratininkų tilto, “Baltosios rožės” tilto Alytuje

Namo parlydėjo įspūdinga pilnatis.. dar šiek tiek likę iki vidurnakčio ir jau namie – apie 570 km nuvažiuota, apie 11 km suvaikščiota, beveik nieko neišleista (pusė bako kuro ir keli bilietukai), o gavosi puiki, turininga diena, pažinta dar šiek tiek Lietuvos…;)